08 lip

Novi zakon o zaštiti potrošača – nova pravila o isticanju akcijskih cijena u online trgovini

Novosti za vlasnike web trgovina

Za vlasnike web trgovina od 28. svibnja ove godine stupa na snagu izmjena Zakona o zaštiti potrošača vezano za isticanje akcijskih cijena u online trgovini.

Dosadašnja praksa je dopuštala da trgovci akcijske cijene koriste kao način kako privući kupca pa je to u praksi izgledalo tako da trgovci podignu cijene neposredno prije akcije, a onda na shopu prikažu prekriženu fiktivno povećanu cijenu i odmah ispod nje akcijsku. Od svibnja to više neće biti moguće.

Posebni oblici prodaje (akcijske cijene i sl.)

Izdavak iz zakona:

GLAVA II.   POSEBNI OBLICI PRODAJE

Opće odredbe

Članak 19.

(1) Posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji.

(2) Prodaja iz stavka 1. ovoga članka obuhvaća, među ostalim, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju robe s greškom i prodaju robe kojoj istječe rok uporabe.

(3) Prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje iz stavka 1. ovoga članka, a koji nije uređen ovom glavom Zakona, trgovac može koristiti i druge nazive različite od onih navedenih u stavku 2. ovoga članka.

(4) Tijekom trajanja posebnog oblika prodaje robe iz ove glave Zakona trgovac je dužan istaknuti cijenu koju primjenjuje tijekom trajanja prodaje iz stavka 1. ovoga članka i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.

(5) Odredbe stavka 4. ovoga članka primjenjuju se i na oglašavanje robe.

(6) Tijekom trajanja posebnog oblika prodaje usluge unutar poslovnih prostorija iz ove glave Zakona trgovac je dužan istaknuti cijenu koju primjenjuje tijekom trajanja prodaje iz stavka 1. ovoga članka i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za istu uslugu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.

(7) Odredbe stavka 6. ovoga članka ne primjenjuju se na:

1. oglašavanje usluga

2. ugovore sklopljene izvan poslovnih prostorija i ugovore sklopljene na daljinu.

Akcijska prodaja

Članak 20.

Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji.

Isticanje akcijskih cijena

Akcijske cijene više neće moći biti istaknute uz precrtanu redovnu cijenu. Morat će biti istaknuta trenutna cijena (akcijska) i do nje najniža cijena koja je vrijedila u zadnjih 30 dana. Primjerice, imali ste akciju 1.3. do 10.3., proizvod je koštao 150kn. Nakon toga ste vratili redovnu cijenu 300kn, i akciju bi ponovili od 25. do 31.03. Na proizvodu mora biti istaknuto 150kn (150kn). Time se potrošače štiti od loše prakse navođenja na kupnju označavanjem akcije, kao i od zavaravanja kupaca fiktivnim povećanjem cijene pa onda sniženjem.

Ako vam treba dodatno pojasniti ili implementirati rješenje koje će riješiti navedeni prikaz, javite se na info@momentum.hr ili popunite kontakt formu.

Kako vam možemo pomoći?

    Želite biti pravovremeno informirani o natječajima kojima možete financirati ulaganje u online prisutnost – web stranice ili web shopove?

    Upišite svoju email adresu i informacije stižu u vaš mailbox! Nemojte propustiti priliku da dobijete veliku vrijednost u obliku potpore za troškove izrade webshopa, web stranice, ili digitalnog marketinga!