22 velj

Povezivanje Mailchimp grupa sa web stranicom

Email marketing u poduzetništvu

Mali ste poduzetnik, obrtnik ili udruga. Odabrali ste Mailchimp kao platformu za slanje newslettera i već neko vrijeme šaljete newslettere svojim pretplatnicima. Odlučili ste se unaprijediti način kako vam se klijenti prijavljuju na radionice, tretmane i sl. Nema problema! Mailchimp grupe su kao stvorene za to!

Benefiti povezivanja Mailchimp grupa sa kontakt formama na web stranici

Povezivanje mail marketing sustava Mailchimp i njegovih grupa  korisno je iz više razloga. Prvi od njih je što automatski prikupljate email adrese svojih klijenata te ih segmentirate po grupama ovisno za koju uslugu/tretman/radionicu se prijavljuju. Drugi razlog je što imate mogućnost automatizacija u samom Mailchimpu, odnosno slanja kampanja na već segmentirane mailing liste.

Tehnička integracija Mailchimpa na web stranicu

Tehnička integracija se sastoji od nekoliko koraka. Prvi od njih je da morate imati API key koji kopirate iz postavki Mailchimpa.

 

U ovom blog postu pričat ćemo kako povezati kontakt formu napravljenu u Elementor WordPress builderu.

Nakon instalacije i aktivacije dodatka Elementor te kreiranja same forme u postavke je potrebno unijeti API key kojeg smo kopirali iz Mailchimpa.

Odmah ispod je polje u kojem se bira audience, a ispod njega je mogućnost odabira grupa.

 

Kreiranje grupa u Mailchimp postavkama

Prije nego smo kreirali kontakt formu na web stranici potrebno je otvoriti grupu u Mailchimp postavkama. Navedeno se radi na sljedeći način:

 

Dodijelimo ime grupi i dodamo sve opcije koje su dio vašeg asortimana usluga.

Specifičnost Elementora u odnosu na ostale buildere

Specifičnost Elementor WordPress buildera je u tome što se može dizajnirati forma za pretplatu na newsletter te se API key može upisati direktno u samu formu.

Elementor ima standardnu formu za kontakt koja se onda editira da bude Mailchimp forma za pretplatu na newsletter na način da se u ovom prozoru doda Mailchimp kao akcija nakon slanja forme (Action after submit).

Kao što smo već rekli, potrebno je upisati API key koji se onda direktno poveže sa vašom mailing listom i poljima koja ćete onda povezati sa poljima u vašoj elementor formi (field mapping).

 

Kako izgleda kontakt forma u frontendu na vašoj web stranici?

Kontakt forma je automatski povezana sa Mailchimp grupom i pojedinom opcijom unutar grupe, na frontendu opcija nije vidljiva. Posjetitelji upišu ime, prezime i email adresu.

Mailchimp backend – kako provjeriti je li pretplatnik uistinu dobio oznaku grupe?

Oznaka opcije unutar grupe je vidljiva u mailing listi (audience) u popisu pretplatnika.

Mailchimp segmentirana kampanja

Benefit povezivanja Mailchimp grupa sa kontakt formama na web stranici je u mogućnost slanja segmentiranih kampanja.

Kreira se kampanja i u polju ‘To’ se odabere samo određeni segment na sljedeći način:

Double opt-in napomene za kontakt forme

Po GDPR uredbi obavezni ste ispod forme za pretplatu dodati checkbox za prihvaćanje pravila privatnosti u kojima je detaljno razloženo postupanje sa osobnim podacima.

U ovom članku nećemo pričati o GDPR, to je opširna tema koja zahtjeva dosta prostora i članak posvećen samo njoj. Samo ćemo napomenuti da po GDPR-u u nekim zemljama pa tako i HR morate imati double opt-in uključen u postavkama Mailchimpa te isto tako u postavkama Elementor kontakt forme. Double opt-in je opcija u kojoj pretplatnik mora dvostruko odobriti primanje newslettera, a najčešće se to radi kroz primanje servisnih mailova. Nakon upisivanja podataka u formu i klika na gumb za pretplatu, pretplatnik dobije servisni mail u kojem treba kliknuti dodatno na URL kako bi se uistinu pretplatio.

Mailchimp servisni mailovi

Ako iz nekog razloga ne želite double opt-in opciju uključiti u postavkama Mailchimpa, i htjeli bi da se vaši pretplatnici odmah pretplate na mailing listu nakon upisivanja podataka u formu, i to je moguće, naravno, ali pritom morate biti svjesni da u tom slučaju pretplatnik ne dobiva nikakav servisni mail od Mailchimpa kao mail dobrodošlice.

Servisni mailovi se šalju samo u slučaju ako je uključena opcija double opt-in.

Servisni mailovi se uređuju u postavkama Mailchimpa i o tome ćemo također pisati u nekom od sljedećih blogova.

Želite biti pravovremeno informirani o natječajima kojima možete financirati ulaganje u online prisutnost – web stranice ili web shopove?

Upišite svoju email adresu i informacije stižu u vaš mailbox! Nemojte propustiti priliku da dobijete veliku vrijednost u obliku potpore za troškove izrade webshopa, web stranice, ili digitalnog marketinga!