18 kol

Integracija Mailchimpa u Elementor web shop

Email marketing u poduzetništvu

Mali ste poduzetnik, obrtnik ili udruga? Odabrali ste Mailchimp kao platformu za slanje newslettera i već neko vrijeme šaljete newslettere svojim pretplatnicima? U nekom trenutku odlučili ste otvoriti web trgovinu i našli ste se u nedoumici kako povezati web shop sa Mailchimp mailing listom? Na pravom ste mjestu, u članku će biti objašnjeno koje su prednosti povezivanja Mailchimpa i web shopa te kako to napraviti.

Benefiti integracije Mailchimpa u webshop

Integracija mail marketing sustava Mailchimp u web shop korisna je iz više razloga. Prvi od njih je što automatski prikupljate email adrese svojih kupaca na webshopu te nema potrebe izvoziti email adrese iz shopa pa uvoziti u Mailchimp. Drugi razlog je što imate mogućnost automatizacija u samom Mailchimpu.

U ovom blog postu se nećemo puno baviti tehnikama digitalnog marketinga, automatizacijama poslovnih procesa u kupovini (napuštena košarica itd), pričat ćemo o samoj integraciji sa tehničke strane.

Tehnička integracija Mailchimpa u webshop

Tehnička integracija se sastoji od nekoliko koraka. Prvi od njih je da morate imati API key koji kopirate iz postavki Mailchimpa.

 

Sljedeći korak je instalacija Mailchimp for Woocommerce dodatka na webshop. Dodatak možete naći na sljedećem URL-u – Mailchimp for Woocommerce

Dodatak se instalira kao i svi ostali dodaci na WordPress platformi. Prenesete ga u obliku zip file-a i aktivirate nakon instalacije.

Nakon instalacije i aktivacije dodatka u postavke je potrebno unijeti API key kojeg smo kopirali iz Mailchimpa.

Sve ovo smo napravili zato što je potrebno pretplatu na newsletter integrirati u checkout prozor na webshopu (prozor za plaćanje i unos podataka) jer nam je cilj da se email adresa kupca (ako odabere checkbox da želi primati newsletter) automatski upiše u mailing listu.

U ovom prozoru možete odabrati da li će checkbox za pretplatu na newsletter biti vidljiv ili nevidljiv, checkiran po defaultu ili ne. Također možete prilagoditi i tekst koji želite da piše na checkoutu.

Tehničke specifičnosti integracije Mailchimpa na Elementor shop

Specifičnost Elementor WordPress buildera je u tome što se može dizajnirati forma za pretplatu na newsletter te se API key može upisati direktno u samu formu.

Prvi korak je dodati formu u Elementor stranicu ili widget ako se radi o footeru npr. Standard je imati stranicu za newsletter u obliku imedomene.com/newsletter, kako bi kasnije mogli koristiti taj URL u marketinškim kampanjama, jedan element na naslovnici koji kupcima nudi neku dodanu vrijednost ako se pretplate te element pretplate u footeru.

Elementor ima standardnu formu za kontakt koja se onda editira da bude Mailchimp forma za pretplatu na newsletter na način da se u ovom prozoru doda Mailchimp kao akcija nakon slanja forme (Action after submit).

Također je potrebno upisati API key koji se onda direktno poveže sa vašom mailing listom i poljima koja ćete onda povezati sa poljima u vašoj elementor formi (field mapping).

Napomena: po GDPR uredbi obavezni ste ispod forme za pretplatu dodati checkbox za prihvaćanje pravila privatnosti u kojima je detaljno razloženo postupanje sa osobnim podacima.

U ovom članku nećemo pričati o GDPR, to je opširna tema koja zahtjeva dosta prostora i članak posvećen samo njoj. Samo ćemo napomenuti da po GDPR-u u nekim zemljama pa tako i HR morate imati double opt-in uključen u postavkama Mailchimpa te isto tako u postavkama Elementor kontakt forme. Double opt-in je opcija u kojoj pretplatnik mora dvostruko odobriti primanje newslettera, a najčešće se to radi kroz primanje servisnih mailova. Nakon upisivanja podataka u formu i klika na gumb za pretplatu, pretplatnik dobije servisni mail u kojem treba kliknuti dodatno na URL kako bi se uistinu pretplatio.

Mailchimp servisni mailovi

Ako iz nekog razloga ne želite double opt-in opciju uključiti u postavkama Mailchimpa, i htjeli bi da se vaši pretplatnici odmah pretplate na mailing listu nakon upisivanja podataka u formu, i to je moguće, naravno, ali pritom morate biti svjesni da u tom slučaju pretplatnik ne dobiva nikakav servisni mail od Mailchimpa kao mail dobrodošlice.

Servisni mailovi se šalju samo u slučaju ako je uključena opcija double opt-in.

Servisni mailovi se uređuju u postavkama Mailchimpa i o tome ćemo također pisati u nekom od sljedećih blogova.